Fotografia Biznesowa

Jedną z moich specjalizacji jest fotografia biznesowa. Wykonuję zdjęcia portretowe, które możesz wykorzystać do promocji swojej działalności na stronie internetowej, w mediach społecznościowych lub w innego rodzaju publikacjach. Wykonuję sesje biznesowe dla indywidualnych klientów oraz dla firm, w których trzeba wykonać zdjęcia większej liczby pracowników.

Zdjęcia możemy wykonać w mojej pracowni, w siedzibie Twojej firmy lub w plenerze.

Polecam! Grzegorz wykonał mi sesję biznesową - czuć, że robi to z pasją. Pełen profesjonalizm nie tylko na efekcie finalnym - piękne zdjęcia, ale także w podejściu przed/w trakcie i po sesji. Doradza, pomaga przygotować się i bierze do siebie założenia fotografowanego. Ma niesamowite poczucie humoru. Zdołał stworzyć atmosferę, w której czułam się swobodnie i pewnie, co sprawiło, że sesja była relaksująca. Jak fotograf to tylko ten!
— Justyna Cempel

Dlaczego warto ze mną współpracować:

✅ potrafię uchwycić ludzi na zdjęciach w sposób lekki i naturalny, dzięki temu wzbudzisz sympatię i zaufanie w oczach klientów i współpracowników,

✅ doradzam w kwestii wyboru miejsca oraz stylizacji, tak aby w czasie jednej sesji stworzyć różnorodne zdjęcia o szerokim zakresie przeznaczenia (zdjęcia profilowe w mediach społecznościowych, tło fanpage'a, itd),

✅ posiadam mobilne i stacjonarne studio, dlatego jeśli nie chcesz tracić czasu na dojazdy lub chcesz aby zdjęcia powstały w Twoim biurze - żaden problem,

✅ działam ekspresowo, dlatego jeśli Ci zależy, to możesz otrzymać gotowe zdjęcia w kolejny dzień roboczy.

Zdjęcia biznesowe do CV i na Linked In

Jeśli reprezentujesz swoją firmę przed klientami lub inwestorami, to dobrze jest zadbać o wizerunek swój oraz pracowników. Duża część ludzi aktywnie prowadzących biznes, daje się znaleźć i poznać w sieci, a zasada “jak cię widzą, tak cię piszą” nie odnosi się tylko do kontaktu na żywo. Potencjalni klienci często odwiedzają prywatne profile osób z którymi chcą podjąć współpracę. Podobnie działy HR, które dokonują analizy prywatnych profili potencjalnych pracowników. Pierwszym krokiem osoby odwiedzającej Twój prywatny profil jest wyświetlenie zdjęcia, które wzbudza pozytywne emocje i robi dobre wrażenie, albo odrzuca i pozostawia niechęć do współpracy. Specjalistyczne firmy, które zatrudniają większą ilość pracowników także dbają o to aby fotografie portretowe ich kadry były profesjonalnie wykonane. Takie podejście zachęca potencjalnych pracowników do pozostawienia swojego CV. Tutaj z pomocą przychodzi fotograf biznesowy, czyli profesjonalista, który wie jak wykonać zdjęcia portretowe Twoje lub Twojej kadry. W temacie fotografii biznesowej liczy się umiejętność zmiany często protego pomieszczenia biurowego w mini studio.

Dlaczego warto przyjść na sesję biznesową do profesjonalnego fotografa?

Klienci, którzy poszukują dostawców usług lub produktów w internecie, coraz rzadziej wybaczają niedbale przygotowaną lub brak wizualnej prezentacji. Konsument wybiera usługodawcę, którego może poznać, polubić i mu zaufać. Najczęściej wybierane produkty, to te, które klient może zobaczyć w kontekście użycia. Ocena wizualna jest nieodłączną częścią naszej natury i ma duży wpływ na podejmowane decyzje. Nie bez przyczyny mawia się, że klient kupuje oczami. Fotografia biznesowa jest niezwykle pomocna w kreowaniu pozytywnego wizerunku w sieci, a inwestycja w nią daje szerokie spektrum możliwości - od publikacji w mediach społecznościowych i stronie www po druk folderów, ulotek i bardzo dużych nośników. W fotografii biznesowej najczęściej możemy spotkać się z portretem biznesowym, zdjęciami produktowymi, reportażem z eventu firmowego, fotografią przemysłową, reportażem biznesowym, zdjęciami z drona.


Portret biznesowy i fotografia korporacyjna

Dla korporacji, których duża ilość pracowników kontaktuje się z klientami, ważny jest wizerunek. Pomimo tego, że sprzedaż odbywa się często w formie B2B, to decydentami są ludzie, a wizerunek sprzedawcy brany jest pod uwagę w procesie decyzyjnym. Mówiąc krótko - kontrahenci często odwiedzają prywatne profile w mediach społecznościowych i chcą dowiedzieć się więcej o sprzedawcy. Wizerunek jest ważny w temacie sprzedaży usług eksperckich, a portret biznesowy, to jedno z bardzo dobrych narzędzi, które pozwala kreować nasz wizerunek w sieci.

Fotografia korporacyjna polega na ujednoliceniu wizerunku pracowników i publikacji zdjęć biznesowych wysokiej jakości w mediach społecznościowych korporacji oraz na jej stronie. Dobre zdjęcia biznesowe na stronie firmy świadczą także o wysokiej kulturze organizacji i potrafią ocieplać jej wizerunek. Zbiór ciepłych i dobrych zdjęć pracowników firmy potrafi przyciągnąć także wartościowe osoby w trakcie rekrutacji. Fotografia biznesowa ma wiele zastosowań, a te wymienione wyżej, to tylko najpopularniejsze przykłady wykorzystania zdjęć.

Sesja biznesowa - gdzie ją wykonać

W zasadzie jest wiele możliwości wyboru miejsca na sesję biznesową. Zdjęcia można wykonać w biurze, w studio czy w centrum miasta i nie trzeba ograniczać się do jednej koncepcji. Jest kilka drobnych rzeczy, o których należy pamiętać decydując o miejscu na sesję. W przypadku sesji biznesowej w biurze, warto wybrać pomieszczenia, które mają neutralną kolorystykę - odpadają pomieszczenia z jaskrawą kolorystyką ścian. Dobrze jest także wybrać miejsce o interesującej architekturze i wystroju - przeszklenia, odsłonięta cegła lub beton świetnie urozmaicają kadr. Równie dobrze nada się ściana o jednolitej kolorystyce jeśli nie chcesz ujawniać wnętrz miejsca pracy. Sesja biznesowa w studio, to dobre rozwiązanie dla freelancerów, którzy nie dysponują przestrzenią do wykonania zdjęć. Taka opcja nieznacznie podnosi koszty sesji ale daje dużo możliwości, takich jak zmiana koloru tła czy eksperymentowanie z dużą ilością źródeł światła. Zdjęcia biznesowe w mieście to dobre rozwiązanie dla tych, którzy chcą zaznaczyć, że identyfikują się z jakąś lokalizacją. Np. sesja portretowa w okolicach katowickiego Spodka mocno akcentuje związanie z lokalizacją na Śląsku. Dobrze jest aby wybór miejsca na sesję biznesową był spójny ze strategią marketingową i komunikatem, który jako przedsiębiorcy chcemy kierować do potencjalnych klientów.

Fotografia produktowa

Fotografia produktowa, to szeroki obszar w fotografii biznesowej. Sklepy internetowe przeszły na wyższy poziom prezentowania swoich produktów i nie ma to już charakteru zwyczajnej fotografii produktowej. Zdjęcia produktowe, które możemy oglądać coraz częściej pokazują kontekst użycia i inspirują sposobem zastosowania. Jeśli potencjalny klient na zdjęciu zobaczy przykład, w którym produkt został zastosowany, to szanse na to, że się z tą sytuacją zidentyfikuje są znacznie większe, a chęć zakupu wzrośnie. Gdy oglądamy zdjęcia w katalogach jednego z dużych sklepów meblarskich (wszyscy wiemy o kogo chodzi), to od razu czujemy się zainspirowani i widzimy dziesiątki możliwości zastosowań. Wszystko dzięki dobrym zdjęciom produktowym, które nie są jedynie fotografiami mającymi na celu ewidencję towaru.

Zdjęcia dla sklepu internetowego

Niezależnie od tego czy prowadzisz sprzedaż rękodzieła, ubrań czy akcesoriów samochodowych, to jakość zdjęć Twoich produktów często mówi więcej niż tysiąc słów. Fotografia ma pokazać to, co trudno jest opisać słowami. Dla sklepów internetowych idealnie sprawdzają się zdjęcia, które pokazują kontekst użycia produktu. To wpływa na wyobraźnię kupującego i pomaga sprzedać większą ilość produktów.

Kliknij tutaj i zobacz przykładowe zdjęcia z sesji produktowej skandynawskich huśtawek.

Zdjęcia z drona

Wiele firm korzysta dzisiaj z ujęć lotniczych. Zdjęcia z drona pokazują nam świat z zupełnie innej perspektywy i przyciągają nasz wzrok na dłużej. Fotografie wykonane z drona świetnie nadają się do prezentowania architektury, infrastruktury oraz krajobrazu. Zdjęcia z drona także świetnie uzupełniają reportaże z eventów firmowych lub publicznych. Wykorzystanie drona do zdjęć umożliwia nam obserwację z wysokości nawet 500m, co daje zupełnie nowe spojrzenie. W ciągu 20 minutowego lotu powstaje najczęsciej kilkadziesiąt zdjęć lub kilkanaście minut filmu, który można wykorzystać w wielu materiałach promocyjnych firmy.

Kto może wykonywać zdjęcia i filmy z drona

Kwestie komercyjnego użycia drona do zdjęć są jasno opisuje Polskie Prawo Lotnicze oraz Ministerstwo Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej. Konieczne posiadanie świadectwa kwalifikacji przez operatora drona, który profesjonalnie wykonuje zdjęcia z lotu ptaka. Dodatkowo ważne jest posiadanie ubezpieczenia OC, dedykowanego dla operatorów bezzałogowych statków powietrznych. W trakcie lotów dronem ważne jest także aby przestrzegać obowiązujących stref powietrznych i uzyskać odpowiednie zgody jeśli są potrzebne. Oczywiście posiadam powyższe dokumenty aby loty dronem wykonywać bezpiecznie dla siebie oraz innych.

Ile kosztuje zatrudnienie fotografa biznesowego

Jest wiele czynników różnicujących cenę wykonania fotografii biznesowych. Wypełnij formularz poniżej tabeli aby zapytać o szczegółową wycenę sesji biznesowej.